Technologia VR szturmem opanowała cały świat. Multimedialne tworzenie sztucznej rzeczywistości, przestrzeni i wydarzeń powstało dzięki Myronowi W. Kruegerowi. Pomimo tego, że pierwsze plany wirtualnej rzeczywistości powstały już w roku 1969, to dopiero szybki rozwój technologiczny obecnych czasów pozwolił na jej pełny rozwój. Technologia VR wykorzystywana jest w wielu branżach i gałęziach przemysłu. Oto najpopularniejsze z nich.
Branża rozrywkowa
Gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego, z czym kojarzy wirtualną rzeczywistość, prawdopodobnie odpowiedziałby, że z grami komputerowymi. I nic dziwnego, skoro VR właśnie stąd czerpie swoją ogromną popularność. Granie przy pomocy wirtualnej rzeczywistości to zupełnie nowe doświadczenie, przenoszące gracza w zupełnie inny wymiar. Jeśli chodzi o rozrywkę, to nowością jest wykorzystanie VR w świecie kina. Widz oglądający film w tej technologii, ma możliwość oglądania go w pełnej panoramie, co daje mu pełen pogląd na scenę. Do tej pory to reżyser decydował, co pokazać widzowi — od tej pory to widz decyduje, co chce oglądać.
Branża nieruchomości
To kolejna branża, którą technologia VR może z czasem kompletnie zrewolucjonizować. Dzięki wirtualnej rzeczywistości agenci nieruchomości nie muszą umawiać się indywidualnie z każdym potencjalnym klientem, wystarczy, że zaproponują mu wirtualną wycieczkę po wybranym domu lub mieszkaniu. Warto wspomnieć, że technologia VR będzie pozwalać na zaprezentowanie zainteresowanym osobom przykładowej aranżacji mieszkania w pełnej krasie, co z pewnością może zachęcić ich do zakupu, jeśli trafi w ich gust.
Branża podróży
Dzięki technologii VR już nigdy więcej nie trzeba będzie mierzyć się z nieznanym. Chyba każdy podróżnik zna to uczucie rozczarowania, kiedy wybrany hotel znacznie odbiega standardem od tego, co przedstawione jest na zdjęciach. Na szczęście wirtualna rzeczywistość pomaga zapobiegać takim przypadkom. Hotele i obiekty noclegowe, które chcą być na bieżąco z najnowszą technologią, umożliwiają swoim potencjalnym klientom wirtualne zwiedzanie. Dzięki temu jeszcze przed wyruszeniem w podróż mogą oni wirtualnie zwiedzić cały teren hotelu i zobaczyć go tak, jakby byli na miejscu. Po uzyskaniu aprobaty — komu w drogę, temu czas!
Branża handlowa
Technologia VR ma szansę na przeprowadzenie prawdziwej rewolucji oraz odmianę oblicza handlu na całym świecie. Wystarczą odpowiednie komputery oprogramowania, by sprzedawcy mogli zaprezentować klientom swój towar równie dobrze, co na żywo. Kupujący dzięki technologii VR mogą przekonać się, jak prezentuje się przedmiot, którym są zainteresowani. Takie postępowanie pozwoli na odwiedzenie wybranego sklepu z dowolnego miejsca na ziemi i zrobienie zakupów równie wygodnie, jak w sklepie stacjonarnym. Warto wspomnieć, że technologia VR pozwoli na ograniczenie liczby zwrotów towaru przez niezadowolonych klientów. Dzięki wirtualnej rzeczywistości handlowcy jeszcze łatwiej mogą pozyskać zaufanie klientów, zachęcając ich do kupna oglądanego przez nich towaru.
A po najnowszą technologię VR zapraszamy na mat.net.pl