Podpis elektroniczny- wygoda i bezpieczeństwo w podpisywaniu dokumentów

Podpis elektroniczny jest coraz bardziej popularny w dużych korporacjach oraz w sektorze małych i średnich firm. Znacząco skraca i usprawnia czas obiegu dokumentów, a ponadto zapewnia bezpieczeństwo, o czym wspomina się rzadziej. Oto powody, dla których warto posługiwać się nim na co dzień.

Podpis elektroniczny- bezpieczeństwo, szybkość i wygoda na co dzień 

Wskazując na bezpieczeństwo danych i używanie podpisu elektronicznego należy podkreślić, że zastępuje on odręczny podpis, a sama waga potwierdzenia, czy jest autentyczny często sprowadza się do stwierdzenia, że nie różni się od ręcznego. W praktyce automatyczny podpis posiada natomiast tę zaletę, że pozwala szybko i wygodnie podpisać dokumenty i zapewnia taki sam efekt jak podpis odręczny. 

W kategorii bezpieczeństwa warto wskazać, że występują dwa elementy, które o tym decydują. Jest to po pierwsze kod SMS, który należy wpisać podczas składania podpisu. Porównuje się go do profilu zaufanego, ponieważ stanowi dodatkowe zabezpieczenie i potwierdzenie tożsamości autora dokumentów. Każdy użytkownik posiada bowiem nie tylko własnego e-maila, ale też numer telefonu, na który wysyłane jest potwierdzenie. W podobny sposób zatwierdzane są też przelewy wychodzące z banku w przypadku bankowości internetowej i powszechnie jest to uznawane za bezpieczne, szybkie i wygodne. W przypadku podpisu elektronicznego wiadomość e-mail oraz SMS wysłany na numer telefonu właściciela stanowią podwójną formę bezpieczeństwa i stanowią podwójne wyrażenie woli, bo tak należy to rozumieć. Użytkownik, który podpisuje dokumenty w sposób elektroniczny, wyraża tym samym zgodę na to, że chce używać właśnie takiej metody podpisu, a jednocześnie odpowiada twierdząco w przypadku pytań o to, czy na pewno jest zdecydowany na taką formę składania podpisu.

Kiedy warto mieć podpis elektroniczny?

Wiele osób prowadzących firmę decyduje się na podpis elektroniczny, by znacząco usprawnić i przyspieszyć formalności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Dotyczy to współpracy zewnętrznej oraz zlecania części zadań, np. księgowości profesjonalnym firmom takim jak np. Vattax. Dlaczego podpis elektroniczny sprawdza się w takich sytuacjach?

Współpracując z renomowaną firmą, której powierza się usługi finansowe i księgowe, taką jak Vattax i posiadając podpis elektroniczny, można znacząco usprawnić przepływ dokumentów i podpisywanie ich, co skraca czas i zakres formalności. To wygoda dla każdej firmy. Co więcej, poświęcając czas na rozwijanie własnego przedsiębiorstwa i oddając część obowiązków zaufanej firmie, zyskuje się pewność, że sprawy finansowe i księgowe będą zawsze starannie wykonane, a podpis elektroniczny ograniczy czas niezbędny na przesłanie dokumentów. W praktyce polega to m.in. na swobodnym przesyłaniu dokumentów bezpośrednio na imienne e-maile osób współpracujących, a nie na ogólny adres. Wiele firm po wprowadzeniu elektronicznego podpisu zauważa też, że znacząco usprawniło to codzienną pracę i zapewniło bezpieczeństwo wewnętrzne i wyższy poziom zadowolenia ze współpracy z firmami z zewnątrz.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą vattax.pl

Może Ci się spodobać...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *