Co to jest backlink ? I jaką rolę odgrywa w pozycjonowaniu?

Kilka słów o backlinku

Podczas pozycjonowania stron lub sklepów internetowych wykorzystuje się mnóstwo rozmaitych narzędzi oraz metod. Wśród nich można znaleźć coś takiego jak backlink. Backlink inaczej nazywany jest linkiem przychodzącym. Zamieszcza się go na danej stronie internetowej, z której ma on kierować użytkowników do jeszcze innej. Backlink jest odnośnikiem z atrybutem dofollow lub nofollow. Czym są te atrybuty? Otóż, jest to nic innego jak linki. Dofollow nakazuje robotom wyszukiwarek, aby te odwiedziły stronę, do której prowadzi link. Natomiast link nofollow najczęściej nadawany jest linkom wychodzącym. Jednak warto go również nadać linkom wewnętrznym, które nie przenoszą mocy słów kluczowych. Obecność linków nofollow dobrze wpływa na zróżnicowanie profilu linków, które prowadzą do danej witryny.

Wracając jednak do backlinków

Jeśli mają one odpowiednio wysokie parametry oraz dobrą jakość, mogą skutkować wzrostem parametrów strony www, na przykład może wzrosnąć zaufanie do marki, postrzeganie marki jako autorytetu, a także można zauważyć wzrost niektórych pozycji fraz kluczowych. Aby backlinki działały oraz były jak najbardziej skuteczne, powinny wyróżniać się wysoką naturalnością, jakością merytoryczną oraz powinny być przyjazne dla użytkownika danej strony internetowej. Dlatego podczas wykorzystywania backlinków na swojej witrynie warto przywiązać szczególną uwagę do tego, aby były one niepowtarzalne i precyzyjne. Nie liczy się ilość backlinków.

Kara nałożona przez Google

Należy także pamiętać, że wygenerowany sztucznie backlink może spowodować nałożenie kary na daną witrynę internetową przez Google. W niektórych przypadkach kara może skutkować spadkiem z pozycji w wyszukiwarce, a w gorszym przypadku – co też się czasami zdarza – witryna może zostać wykluczona z obszaru działań mechanizmów wyszukiwarki, przez co strona może przestać istnieć. W pracy z backlinkami przydatne mogą się okazać narzędzia takie jak Google Search Console, Majestic czy SEMrush. Pomogą one sprawdzić, które linki prowadzą do jakiej strony oraz jaka jest ich wartość. 

Backlinki przydatne w pozycjonowaniu

Nawiązując do tego, co zostało wspomniane na początku – backlinki często wykorzystuje się w pozycjonowaniu. Dzięki nim można zoptymalizować kod i linkowanie stron, co ma na celu zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Jak więc widać, backlinki mają spory wpływ na działanie pozycjonowania – mogą mu pomóc lub zaszkodzić. Dlatego ważne jest, aby umieć je odpowiednio wykorzystać. 

Artykuł powstał , dzięki nawiązaniu współpracy z grupa-seo.pl.

Może Ci się spodobać...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *