Identyfikacja wizualna dla producentów leków i suplementów

Coraz mniej ludzi decyduje się na pomoc specjalistów i sami wolą zadecydować o tym, jaki kupić lek lub suplement diety. Rynek wychodzi temu trendowi naprzeciw, starając się sprostać oczekiwaniom klientów i jednocześnie sprzedać swoje wyroby z jak największym zyskiem. Z tego tekstu dowiesz się jak skutecznie wypromować markę farmaceutyczną i co powinno się składać na dobry marketing.

Spójny wizerunek

Istnienie przedsiębiorstwa w przestrzeni publicznej powinno się opierać na konsekwentnie prowadzonej i spójnej strategii marketingowej. Wszystko, co składa się na postrzeganie przedsiębiorstwa, a więc logotyp, nazwa, krój pisma, użyte kolory i reklamy nazywa się identyfikacją wizerunkową. Jaka sama nazwa wskazuje, pozwala ona błyskawicznie skojarzyć towar z producentem, dlatego istotne jest, żeby wszystkie elementy dobrze ze sobą współgrały.

Zgodne z literą prawa

Farmaceutyka podlega dość rygorystycznym przepisom, które mają za zadanie nie doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji w związku z niewłaściwym użyciem preparatów. Promowane nie mogą być m.in. leki dostępne na receptę czy te, których nie da się kupić w Polsce. Bezwzględnym zakazem reklamowania objęto również lecznicze substancje psychoaktywne i odurzające. Oprócz tego farmaceuci nie mogą sobie pozwolić na stwierdzenia sugerujące, że ich wyrób na pewno rozwiąże dany problem ani te odradzające wizytę u lekarza. Obowiązkowa jest także znana wszystkim formułka o koniecznej konsultacji ze specjalistą.

Odpowiedni logotyp

Dobrze wybrany emblemat powinien od razu kojarzyć się z marką, którą reprezentuje. Należy zatem mieć rozeznanie w tym, co już istnieje, aby uniknąć podobieństw do konkurencji. Oprócz tego jeśli dana marka specjalizuje się w produkcji leków z konkretnej dziedziny medycyny, warto postawić na piktogram kojarzący się z nią – przykładowo serce na preparatach kardiologicznych. Kształt logotypu oraz jego kolorystyka mogą też nasuwać skojarzenia z odbiorcami, trafiając do podświadomości konkretnych klientów.

Rola właściwego opakowania

Ludzie często nie zwracają uwagi na producenta, kierując się jedynie rodzajem leku bądź suplementu, jakiego potrzebują. Być może nie zdają sobie sprawy z faktu, że ich wzrok przykuwają opakowania, dlatego bardzo ważne jest umieszczanie czytelnych i najważniejszych informacji odpowiednio dużymi literami. Nie chodzi tutaj o przesadę, a przejrzystość i łatwość zdobycia potrzebnych informacji. Dużą rolę odgrywa także przewodni motyw kolorystyczny, ponieważ niektóre odcienie w mig kojarzą się z konkretnymi preparatami (na przykład różowy w suplementach dla kobiet).

Profesjonalny marketing dla każdego

Nawet jeśli dana firma nie zatrudnia specjalistów od promocji, nie oznacza to, że są oni skazani na niższe zyski. Wystarczy jedynie skorzystać z usług ekspertów w tej branży. Na https://brandgarden.pl/ znajdziesz szeroką ofertę marketingową, która pomoże Ci wybić się na rynku i znacząco zwiększyć przychody. Nie czekaj – sprawdź już teraz!

Może Ci się spodobać...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *