Materiały wspierające sprzedaż – czy warto zainwestować w materiały POS?

Czym są materiały POS

Materiały POS ( z angielskiego point of sale) to inaczej materiały stymulujące sprzedaż. Pojęcie to określa szereg produktów marketingowych, które mają za zadanie wpływać na decyzje konsumenta bezpośrednio w miejscu zakupu lub jego bliskim otoczeniu. Materiały POS to wszelkiego rodzaju plakaty, ulotki, naklejki podłogowe, reklamy znajdujące się na półkach sklepowych. Wszystkie te elementy są tworzone w taki sposób, aby wpływać na decyzje zakupowe, przyciągać wzrok i zachęcać do zakupu potencjalnych klientów. Produkty POS są też bardzo ważnym elementem budującym identyfikację wizualną firmy.

Skąd się wzięły materiały POS? Historia materiałów POS.

Zaskakujący może wydawać się fakt, że pierwsze materiały POS powstawały już w starożytności. Już wtedy powstawały pierwsze szyldy handlowe tworzone pod postacią kamiennych rzeźb lub w formie obrazkowej. W starożytności powstawały także pierwsze afisze umieszczane na murach, ulotki z hasłami reklamowymi wyrytymi na kamiennych tablicach lub zapisywane na papirusach. Tablice reklamowe z czasów starożytnych zostały znalezione podczas wykopalisk m.in. w Rzymie i Grecji.

Rodzaje materiałów POS

Dobre materiały POS mają spełniać dwie podstawowe funkcje. Po pierwsze przyciągać wzrok klienta, zachęcać do zakupu i stymulować sprzedaż. Po drugie mają być spójne z wizerunkiem firmy, popularyzować markę i pozytywnie wpływać na jej zapamiętywalność. Do podstawowych elementów marketingowych POS zaliczamy między innymi:

  • Hanger– duży plakat promujący markę, aktualne promocje lub wybrane produkty. Hangery zawieszane są pod sufitem.

  • Wobbler- inaczej kiwak to reklama przymocowywana do krawędzi półki lub stawiana na półce

  • Shelfliner– to pasek z tekstem przyklejany na brzegu półki. Nadrukowywane są na nich krótkie hasła reklamowe, informacja o promocji lub logo firmy.

  • Topper– to reklama znajdująca się na szczycie regału z produktami. Jest zadaniem jest tworzenie w klientach poczucia wyjątkowości produktów umieszczonych na wybranym regale.

  • Naklejki podłogowe– antypoślizgowe naklejki przykuwające wzrok klienta. Ich kolorystyka musi wyraźnie wyróżniać się na tle posadzki.

  • Ulotki i broszury – papierowe reklamy informujące o produktach, promocjach lub marce.

  • Lightbox– podświetlana reklama produktu lub firmy

Jak materiały POS realnie wpływają na zwiększenie sprzedaży

Materiały POS to niezwykle skuteczne elementy marketingowe. Liczne badania konsumenckie jasno obrazują związek między obecnością materiałów POS w aptekach, sklepach, marketach, punktach dystrybucji towarów, a wzrostem zainteresowania klientów towarem i skutecznością ich sprzedaży. Reklamy tego typu szybko wpływają na wybory zakupowe konsumentów, zapadają w pamięć i zwiększają sprzedaż oferowanych produktów.

Dlaczego warto zainwestować w materiały POS?

Zastanawiasz się dlaczego warto zainwestować w materiały POS? Odpowiedź jest bardzo prosta. Materiały POS to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, które w widoczny sposób zwiększa sprzedaż i realnie wpływa na decyzje zakupowe klientów podczas wizyty w aptece, sklepie, markecie czy punkcie sprzedaży. Takie reklamy są także bardzo istotne w budowaniu renomy i wizerunku naszej marki. Dobrze zaprojektowane materiały POS będą bardzo pozytywnie wpływać na odbiór marki i budzić zaufanie klientów do firmy i jej produktów. Kolejnym plusem tego typu reklam jest to, że trafiają one do szerokiego grona potencjalnych klientów, a koszty ich produkcji są zdecydowanie niższe np. od reklam w mediach.

Materiały POS w aptekach

Materiały POS mogą być z powodzeniem wykorzystywane również w aptekach. Współpraca z dobrą agencją reklamową, która zajmuje się budowaniem wizerunku apteki niewątpliwie będzie miała szereg korzyści. Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna wpływa na pozytywny odbiór firmy przez klientów, buduje zaufanie, renomę marki i rzecz jasna znacząco przekłada się na zyski. Aby przykuć uwagę klientów w budowaniu marki bardzo często wykorzystywane są też elementy reklamowe POS. Dobrze zaprojektowane hangery, wobblery, naklejki, ulotki i broszury zdecydowanie pomogą w osiągnięciu celów sprzedażowych i budowaniu renomy marki przy niewielkich nakładach finansowych.

Artykuł powstał we współpracy z Brandgarden.pl – kreatywną agencją reklamową z Wrocławia.

Może Ci się spodobać...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *