Długofalowe relacje z klientami – jak sprawić, że klient będzie do nas wracał?

Z dobrymi relacjami, czy to z najbliższymi, czy też zupełnie obcymi jest tak, że buduje je się długo, a niszczy bardzo szybko. Zaufanie, zadowolenie z naszych usług oraz sama jakość obsługi – czynników mających wpływ na postrzeganie naszej marki jest wiele.  Jak skutecznie budować relacje z klientem w taki sposób, żeby każda transakcja była dla niego przyjemnością z zakupu, a nie karą utraty pieniędzy?

Aby odnieść sukces w inwestowaniu w nieruchomości, ważne jest, aby mieć silne zrozumienie relacji międzyludzkich. Obejmuje to zdolność do skutecznego komunikowania się z ludźmi, budowania relacji i rozwiązywania konfliktów. Rozwijając te umiejętności, będziesz miał lepszą pozycję do dokonywania mądrych inwestycji i osiągania swoich celów.

Statystyka to sojusznik

Pierwszym krokiem jest zdobycie informacji. Dawno minęły czasy, kiedy uniwersalny  komunikat reklamowy kierowano do wszystkich. Współcześnie panującym trendem jest „powszechna  personalizacja”.  Samo połączenie słów może wydawać się zabawne, ale  należy wziąć je na poważnie. Płeć, wiek, miejsce zamieszkania, dochody – nieprzypadkowo te informacje to stały element rubryczki każdej ankiety. Identyfikacja potencjalnych kupców naszego produktu to pierwszy krok na drodze budowania trwałej relacji.

Co nas motywuje, co nas napędza?

Wiedza na temat zainteresowań czy też uwarunkowań psychologicznych to czynniki nie do przecenienia w budowaniu długofalowych relacji. Taki rodzaj informacji  pozwala  dostosować się do indywidualności danej osoby. Nasz sposób komunikacji musi powodować u klienta uczucie, że rozmawia z osobą, która go rozumie. Jedni zaufają „przyjacielowi”, który zawsze zapyta, co słychać, natomiast dla innego może być to odebrane jako niedopuszczalne łamanie zasad i w jednym momencie przekreśli dalszą współpracę.

Potrzeby i zaspokajanie ich

Długofalowa relacja z klientami nie może opierać się jedynie na zaspokajaniu jego potrzeb. Kupując nasz produkt , kontrahent zaspokaja co prawda potrzebę, którą w danej chwili odczuwał, ale to za mało.  Jako sprzedawcy powinno nam zależeć, żeby ta potrzeba jak najszybciej wróciła, a równocześnie żeby klient znów chciał skorzystać z naszego produktu, a nie z konkurencji. Ważne jest, żeby robić więcej niż klient oczekuje.  Prawdopodobnie, nasz kontrahent posiada inne potrzeby, które nasz produkt może zaspokoić, jednak jeszcze nie zdaje sobie z nich sprawy. Zbudowanie zaufania opartego na realnej chęci pomocy w identyfikacji i zaspokojeniu potrzeb to najlepsza droga do wybrania nas jako źródła ponownego zakupu wymaganego towaru lub usługi.

(Nie)Ciężka dola sprzedawcy

Na szczęście statystyka działa na naszą korzyść. Zdecydowana większość zadowolonych klientów nie lubi zmian dostawców, jeśli współpraca układa się dobrze, a ceny nie odstają od konkurencji. Poszukiwanie nowych źródeł bywa czasochłonne i stresujące. Budzi poczucie ryzyka i nie daje gwarancji zadowolenia.

Nie mniej obecnie żyjemy w czasach, gdy intensywna rywalizacja na rynku praktycznie wszystkich produktów i usług, wymaga dużych nakładów na utrzymania  wierności klienta. Profesjonalna obsługa i indywidualne podejście to skuteczna droga do budowania trwałych, opartych wzajemnych korzyściach relacji biznesowych.

Spodobał się Tobie ten artykuł? Artykuł ten został napisany przy współpracy z firmą renoma-inwestycje.pl. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na wyżej wymienionej stronie internetowej.

Może Ci się spodobać...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *